top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תתמיר זיו

טיפים ודגשים לחיסכון לסוף שנה


רבות כתבתי על חיסכון,

בישראל חוסכים הרבה יחסית לעולם, שזה יפה.

לחסוך זה טוב, אבל לחסוך באפיקים מתאימים ואיכותיים זה עוד יותר טוב!


רגע לפני שנגמרת השנה ואיתה גם הטבות ואפשרויות חיסכון טובות,

מספר דגשים שחשוב לשים לב אליהם בנושא החסכונות הפנסיוניים ואישים, על מנת לא לפספס!

רלבנטי לשכירים, פנסיונרים, עצמאים ובעלי שליטה בחברה.


אז נתחיל...


עצמאים - קרן פנסיה והשתלמות, חשוב לבדוק מול הרואה חשבון האם ניצלתם את מלוא הטבות המס בהם, אם לא- כמה ממליץ לכם לחסוך בהתאם למצבכם העסקי - חשבונאי (בגדול הכנסות אל מול הוצאות שלכם).

אבל באופן כללי, חשוב לזכור שגם בלי קשר להטבות המס, שהן בונוס נהדר והשקעה מעולה! עצמאי הוא המעסיק של עצמו וכדאי לחסוך באופןן קבוע וגבוה, על מנת לדאוג לרווחה כלכלית בפרישה. כי תמיד אפשר לדחות למחר, אבל המחר מגיע מהר מכפי שאנחנו חושבים.

אין תחליף לתיכנון מותאם אישית, אך באופן כללי הסכום המירבי שאפשר לחסוך במסגרת שלל הטבות המס הוא:

עד ל-34,848 ₪ שנתי, לפנסיה,

ועד 18,600 ₪ שנתי, לקרן השתלמות.


קופת גמל להשקעה - אפיק חיסכון פופולרי בשנתיים האחרונות, יחסית חדש, טוב, ניתן לחסוך במגוון חברות ומסלולי השקעה. הכסף זמין וגמיש למשיכה והפקדה. אבל ניתן להפקיד רק 71,337 ₪ בכל שנת מס, לבן אדם.


פוליסות חיסכון –למי שנולד עד שנת 1948 והרוויח השנה, כדאי לנצל פטור ממס על הרווחים (25%) עד לרווחים של 13,560 ₪, שנתי, בהאם לסעיף 125 ד'. כלומר אפשר לקבל החזר מס של עד 3,390 ש"ח ליחיד ואף יותר לבני זוג ששניהם נולדו עד שנת 1948.

אבל! הפטור לא מגיע אוטומטית ממס הכנסה, לכן חשוב לדאוג לקבלו ע"י הגשת אישור מיוחד למס הכנסה שמעניק את האישור לקבלת הפטור.


חיסכון פיננסי לפי תיקון 190 – מי שחוסך בקופת גמל לפי תיקון 190 (מתאים בד"כ פחות לצעירים, אלא יותר לפנסיונרים או לגילאי 60 ומעלה).

34,848 ₪ מתוך כל הכספים שחוסכים במהלך כל שנת מס, ננעלים למטרת קיצבה ולא זמינים למשיכה חד פעמית (מלבד מקרים מיוחדים של נכות, פטירה עד גיל 75 או היוון קיצבה ע"י קיבוע זכויות במס הכנסה, מחלה קשה לעיתים או סעיף "מסכנות").

לכן מומלץ, לרוב, לבצע הפקדות נוספות כעת לפני סוף השנה,בכדי להימנע מ"נעילת" חלק מהכסף לקיצבה / מס אם דוחים הפקדה לשנה הבאה.


קיבוע זכויות – פנסיונר שמקבל פנסיה ומשלם עליה מס, כדאי לבדוק שניצל את מלוא הפטורים שזכאי ממס הכנסה, כי אם לא ניצל, אז אולי ניתן להקטין או לפטור לגמרי את תשלום המס. אומנם ניתן לעשות זאת 7 שנים אחורה רטרואקטיבית, אבל אם עושים זאת השנה, מקבלים מיידית את הזיכוי רטרואקטיבית לשנת 2020 בקלות ופשטות.


רוצים לשמוע על מגוון אפיקי השקעה נוספים ?

רוצים לעשות תיכנון פיננסי מותאם אישית למיקסום החסכונות שלכם?

רוצים לוודא שהחסכונות שלכם דואגים לכם לרווחה כלכלית בפרישה?


והפעם בפינתנו מילון סינית פיננסית – עברית השלם של תמיר זיו-


"תיקון 190"

תיקון משמעותי מאוד בפקודת מס הכנסה, שיצר מהפכה בנושא המיסוי בפרישה לפנסיה ויצר אפשרות לפטורים גבוהים ממס של כמיליון שקלים.

בנוסף ידוע ופופולרי יותר גם באפשרות שיצר לחיסכון של כסף פרטי, מהבנק, בתנאים מטיבים.


תמיר זיו

טלפון 050-3225252

דוא"ל - tamir@tzi.co.il



מוזמנים ליצור קשר במייל, טלפון ואעזור בשמחה.


והפעם בפינתנו מילון סינית פיננסית – עברית השלם של תמיר זיו- "השקעות אלטרנטיביות" השקעות שלא בשוק ההון, כגון הלוואות חברתיות, קרנות גידור שמשקיעות בהשקעות נקודתיות כמו בקאנביס או נדלן, חברות פרטיות, או השקעות נדלן בתשתיות, מגורים, שכירות משרדים בארץ ובחו"ל. בשנים האחרונות נפתחו גם לציבור הרחב. במקום למוסדיים ועשירונים העליונים בלבד כפי שהיה בעבר.

בריאות וכל טוב!

תמיר זיו טלפון 050-3225252 דוא"ל - tamir@tzi.co.il *אין לראות באמור לעייל ייעוץ פנסיוני או המלצה פנסיונית אישית. לא מהווה תחליף להמלצה מותאמת אישית*

29 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page