top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תתמיר זיו

רוצים השקעה עם 40% רווח שנתי, רובו מובטח?



עצמאי, רוצה השקעה סופר סולידית עם רווח של 40%, רובו מובטח? השבוע פגשתי משפחה ששאלו אותי איפה ממליץ להשקיע את כספם. האישה שכירה, הגבר עצמאי. המחשבה והשאלה הראשונה שלי, כמו בפגישות רבות עם עצמאים, הייתה – רוצה במקום רק לשלם הרבה למס הכנסה, ביטוח לאומי ומע"מ. גם לקבל כסף חזרה? (משאיר לכם לנחש מה הוא ענה...) עצמאים/יות, יש לכם השקעה זמינה שאתם זכאים על פי החוק, בערבות המדינה, רווח שנתי של כ-40% ויותר! רווח מובטח, חלק מהרווח מופקד תוך חצי שנה לחשבון הבנק שלכם. השקעה סולידית, מפוקחת. נשמע מעניין? מדובר בחיסכון פנסיוני. ניתן להשקיע במהלך כל השנה, ע"י הפקדה חד פעמית, או חודשית. מספיק רק תעודת עוסק מורשה או פטור וניתן לחסוך, ללא קשר או תלות בכלל בגובה ההכנסות. הכסף בפנסיה מיועד לגיל 60 ומעלה, בקרן ההשתלמות זמין לאחר 6 שנים ולעיתים לפני. עכשיו בטח יש פה הרמת גבות - איך 40%? מה פתאום! אז כן כן, באמת התכוונתי ל40% (ואף יותר לעיתים), תכף אסביר. נתחיל בפשוט, הכסף בתוכניות מושקע בשוק ההון. וניתן לבחור חברה מנהלת ומסלול השקעה. בבחירה נבונה ובאפיק מנייתי אפשר להרוויח 10%-15% בשנה ויותר. גם באפיק סולידי הרווח הממוצע בדרך כלל סביב 4% - 5% בשנה. בניגוד לכל חיסכון אחר שבו יש 15-30% מס על הרווחים, בפנסיה והשתלמות הרווחים פטורים ממס. מה שמשאיר את הרווח במלואו. היתרון הנוסף והמשמעותי יותר, לעצמאי שמשלם מס הכנסה טמון בהחזרי המס. חיסכון בתוכניות פנסיה והשתלמות, מעניק הטבות מס כלומר, מה שקוראים "הוצאה מוכרת", או בעברית פשוטה מקבלים על החיסכון כסף חזרה ממס הכנסה, זיכוי והקטנת תשלום המס. למשל עצמאי שמשלם 30% מס (ויש גם יותר), יקבל לפי החוק על ההשקעה הזו למעלה מ-30% החזר ממס הכנסה. באופן פשוט וקל בעת הגשת הדוח השנתי שכל עצמאי מגיש בכל מקרה כל שנה למס הכנסה. כך שתוך כחצי שנה עד שנה לכל המאוחר, מיום ההפקדה לחיסכון. תקבל כ-30% ישירות ממס הכנסה לחשבון הבנק, כסף זמין שמובטח ע"י החוק ומהמדינה -שזה יציב ובטוח. אם נחבר להחזרי המס את ה-10% תשואה מההשקעות התוכנית. נקבל סה"כ 40% רווח בשנה על ההשקעה! מלבד הרווח הגבוה, יש בזה גם דאגה מצוינת לעתיד. תוכנית שדואגת לפרישה ואפשרויות חיסכון בטווח בינוני, שזה חשוב מאוד בתכנון הפיננסי האישי ומשפחתי, בהגשמת העתיד הכלכלי שלנו בפרישה לפנסיה בגיל הזיקנה.

לסיכום, אם נבחן חיסכון לקרן השתלמות ו/או פנסיה בהשוואה לעסקאות והשקעות אחרות, שזה מתבקש בתיכנון פיננסי עסקי ומשפחתי, יש פה השקעה של קרן + ריבית שרובה מובטחת, השקעה מדהימה! בחסות המדינה, רב הרווח מתקבל ממס הכנסה שזה אחד הגופים היציבים, שאפשר לסמוך עליו. רק צריך לחסוך ולנצל את תיקרות ההפקדה. לתכנן זאת נכון ולא לדחות לסוף שנה, כי אז לפעמים יש התקלות לא צפויות, ונתקעים או סתם מפספסים. אחת האפשרויות לא לפספס או להיתקע, היא לחסוך כל חודש במהלך השנה, ולקראת סוף השנה, רק לבצע השלמות או תוספות. ואם אתם שואלים איך נגמרה הפגישה? במקום 1900 ₪ שהוא חסך כל חודש בתוכנית חיסכון נחותה בבנק. הוא הפקיד לקרן השתלמות ופנסיה ורץ לרואה החשבון לקבל את ההחזרים. בדרך כבר חלם על המתנות שיקנה לעצמו ולילדיו ברווחים שיצטברו ועל חופשה מפנקת שיעשה לאחר הקורונה מהכספים של שנה הבאה. אתם עצמאים, או מכירים עצמאי שרוצים לעזור לו? רוצים לוודא שניצלתם את מלוא הטבות המס הפנסיוניות שמגיעות לכם? יש לכם כסף בחשבון הבנק שרוצים שירוויח עבורכם כמה שיותר? מוזמנים ליצור קשר במייל, טלפון ואעזור בשמחה.


והפעם בפינתנו מילון סינית פיננסית – עברית השלם של תמיר זיו- "השקעות אלטרנטיביות" השקעות שלא בשוק ההון, כגון הלוואות חברתיות, קרנות גידור שמשקיעות בהשקעות נקודתיות כמו בקאנביס או נדלן, חברות פרטיות, או השקעות נדלן בתשתיות, מגורים, שכירות משרדים בארץ ובחו"ל. בשנים האחרונות נפתחו גם לציבור הרחב. במקום למוסדיים ועשירונים העליונים בלבד כפי שהיה בעבר.

בריאות וכל טוב!

תמיר זיו טלפון 050-3225252 דוא"ל - tamir@tzi.co.il *אין לראות באמור לעייל ייעוץ פנסיוני או המלצה פנסיונית אישית. לא מהווה תחליף להמלצה מותאמת אישית*

47 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page